Möödunud nädalal toimus Saksamaal Festo Scharnhauseni tootmisüksuses ja kutseõppeasutustes intensiivne programm, mille eesmärk oli süvendada teadmisi Tööstus 4.0 põhimõtetest ja uurida võimalusi selle põlvkonna tehnoloogiate integreerimiseks Eesti kutseõppesse.
Programm algas ekskursiooniga Festo Scharnhauseni tehases, kus osalejad said vahetult tutvuda Tööstus 4.0 uusimate lahendustega ja osaleda arutelus tootmisjuhtkonnaga. Käsitleti automatiseerimise, robootika ja tehisintellekti, mis on muutnud nii tööprotsesse kui ka tootmisefektiivsust.
Tutvuti Festo kutseõppeprogrammi ja -keskusega, kus arutleti Tööstus 4.0 toega kutseõppe võimalusi ja nõudmisi. Ettekannetes toodi välja, kuidas uued tehnoloogiad on muutnud koolitust ja toonud kaasa vajaduse pidevaks oskuste arendamiseks. Diskussioon juhtkonnaga keskendus sellele, kuidas luua vastav oskuste raamistik, mis vastab kiiresti muutuva tööturu vajadustele.
Õppekava arendamisel keskenduti uue "Digitaliseeritud tööstuse tehnik" õppekava arendamisele Eestis. Esimeses töötoas arutati praktilisi näiteid, olulisi eeltingimusi, erinevaid ameteid ja riskikohti, mis võivad tööstuse digitaliseerimisest tuleneda. Teises töötoas käsitleti struktuuri ja moodulite sisu ning arutati järgmisi samme õppekava koostamisel.
Sündmus andis hea lähtepunkti Tööstus 4.0 põhimõtete integreerimiseks Eesti kutseõppesse ning tõi välja konkreetseid samme, mida järgmisel aastal edasi arendada. Programmis osalejate ühine eesmärk oli luua tugev aluspõhi Tööstus 4.0 oskustele, et toetada tulevasi spetsialiste uues ja dünaamilises tootmiskeskkonnas.
Programm algas ekskursiooniga Festo Scharnhauseni tehases, kus osalejad said vahetult tutvuda Tööstus 4.0 uusimate lahendustega ja osaleda arutelus tootmisjuhtkonnaga. Käsitleti automatiseerimise, robootika ja tehisintellekti, mis on muutnud nii tööprotsesse kui ka tootmisefektiivsust.
Tutvuti Festo kutseõppeprogrammi ja -keskusega, kus arutleti Tööstus 4.0 toega kutseõppe võimalusi ja nõudmisi. Ettekannetes toodi välja, kuidas uued tehnoloogiad on muutnud koolitust ja toonud kaasa vajaduse pidevaks oskuste arendamiseks. Diskussioon juhtkonnaga keskendus sellele, kuidas luua vastav oskuste raamistik, mis vastab kiiresti muutuva tööturu vajadustele.
Õppekava arendamisel keskenduti uue "Digitaliseeritud tööstuse tehnik" õppekava arendamisele Eestis. Esimeses töötoas arutati praktilisi näiteid, olulisi eeltingimusi, erinevaid ameteid ja riskikohti, mis võivad tööstuse digitaliseerimisest tuleneda. Teises töötoas käsitleti struktuuri ja moodulite sisu ning arutati järgmisi samme õppekava koostamisel.
Sündmus andis hea lähtepunkti Tööstus 4.0 põhimõtete integreerimiseks Eesti kutseõppesse ning tõi välja konkreetseid samme, mida järgmisel aastal edasi arendada. Programmis osalejate ühine eesmärk oli luua tugev aluspõhi Tööstus 4.0 oskustele, et toetada tulevasi spetsialiste uues ja dünaamilises tootmiskeskkonnas.
Viimati muudetud 05.11.2024.