Tööalane suhtlemine ja koostöö ettevõttes

30. november 2022 - 13. detsember 2022

Aeg 16:00 - 16:00

Tööalane suhtlemine ja koostöö ettevõttes

Koolituse aeg: 30.11- 13.12.2022, kell 9.00-16.00

November: 30

Detsember: 6., 12

Maht: 26 tundi

Sihtrühm: Madala kvalifikatsiooniga töötajad, sh erialase hariduseta, keskhariduseta töötajad ja aegunud oskustega töötajad vanuses 50+.  Koolitust on võimalik kohandada konrkeetsele sihrgrupile (nt meditsiinitöötajad, sotsiaalhoolekandetöötajad, kohaliku omavalitsuse töötajad jne)  käsitledes koolitusel suhtlemise ja koostöö temaatikat antud sihtgrupi töö spetsiifikast lähtuvalt.

Grupi suurus: 12 osalejat.

Õppe alustamise nõuded: Eraldi nõudeid ei ole. Koolitus on mõeldud kõigile,  kelle töö sisu ja tulemuslikkus sõltub suhtlemise efektiivsusest (nii kolleegide, klientide kui koostööpartneritega).

Koolituse läbinu:

  • analüüsib oma igapäevast suhtlemist erinevates töösituatsioonides ja määratkeb enda tugevused ning kasvuruumi suhtejana;
  • teadvustab enda vastutust ning võimalusi probleemide ja konfliktide ennetamisel suhtlemisel;
  • mõistab, kuidas eelhäälestus ja ümberlülitumine mõjutavad suhtlemise kulgu ning loob enda poolt sobivad eeldused suhtlemise sujumiseks;
  • rakendab põhimõtteid ja suhtlemistehnikaid partneri suhtlemisvalmiduse suurendamiseks ja kohase psühholoogilise kontakti loomiseks;
  • tutvub suhtlemistehnikatega, mis võimaldab selgelt teada anda enda ootustest ja soovidest ning kujundada häid koostöösuhteid tööl.

Õppe sisu:

Auditoorne töö: 12 tundi

Suhtlemise peamised seaduspärasused, mida teadlik suhtleja arvestab: suhtlemise erinevad etapid,  ümberlülitumise vajalikkus, eelhoiakute, sisekõne, esmamulje ja teiste tajuefektide mõju suhtlemise käigule ja tulemuslikkusele.

Suhtlemisvalmiduse ja selleks sobiva eelhäälestuse loomine (kontakti loomine, viisakusvestluse  (small-talk) tähendus  ja eesmärgid professionaalses suhtluses (sh partneri  tähelepanu saamiseks, ärevuse vähendamiseks jms).  Probleemide ennetamine suhtlemisel (ennetavad sõnumid, kohast käitumist kinnistada aitavad sõnumid (positiivsed mina-sõnumid).  

Enda vajadustest teada andmine viisil, mis ei mõju rünnakuna ega kutsu teises osapooles esile kaitsereaktsiooni.

Piiride seadmine ja äraütlemine. Enesekehtestamine erinevates rollides (nt kliendiga, kolleegidega, koostööpartneritega). Suhtlemine keerulistes situatsioonides. Konfliktide eskaleerumise ennetamine, konflikti varajaste märkide teadvustamine. Aktiivse kuulamise roll partneri emotsioonide maandamiseks, vajaduste selgitamiseks.

Tööalane koostöö - selle tähendus ja eesmärgid. Operatiiv- ja koostöövestlused kolleegidega - nende erinevused, eesmärgid ja ülesehitus. Kuidas üksteist paremini mõista, ennetada suhtlemisel tekkida võivaid probleeme ning  teha meeskonnatööd kliendi ja personali heaolu eesmärgil.

Praktiline töö: 14 tundi

Praktilised ülesanded (situatsiooniülesanded, rollimängud, videoülesanded) koos tagasisidega:

Kogemuste vahetus iseseisva ülesande põhjal iga teemaploki osas.

Suhtlemine ja suhtlemisvalmidus.

Piiride seadmine ja äraütlemine.

Tööalane koostöö.

Edasiste arengusammude kavandamine

Koolitaja: Kadri Kõiv, kadri@developdesing.eu;  EKR täiskasvanute koolitaja-suhtlemistreener, tase 7,  mitmekülgne kogemus  suhtlemisoskuste õpetamisel täiskasvanutele. Elulookirjeldus https://www.developdesign.eu/meie/kadri-koiv/

Täpsem info ja koolitusele registreerumine:

tel: 785 0818, 5667 0818

e- post: merle.vilson@vkhk.ee

Õppekava:

Registreerumine:

Vaata rohkem koolitusi
Avaldatud 07.09.2022. Viimati muudetud 30.09.2022.